17 Ekim 2019 Perşembe

Okul Öncesi Öğretmenlerinden Ebeveynler İçin 20 Tavsiye

Çocuğunuzdan En İyiyi Almak

Anaokulu çocuğunuz kendi oyuncaklarını temizler, ayakkabılarını giyer ve lazımlık zamanında kendi kendine yeterli olur. Evde, ne zaman bir şey almasını istediğimde sızlanıyor, ne zaman giderse tuvalete girmem konusunda ısrar ediyor ve son zamanlarda yemeğini kaşıkla beslememi istedi. Açıkçası, öğretmeni benim bilmediğim bir şey biliyor.
Ama sonra, hangi ebeveyn ara sıra merak etmedi: Çocuğum neden benden başka herkes için daha iyi? Basit cevap: Çocuğunuz sınırlarını sizinle birlikte test ediyor, çünkü ne olursa olsun onu seveceğinize güveniyor. Ancak bu, çocuğunuzdan en iyi sonucu almak için okul öncesi öğretmenlerinin oyun kitabından birkaç strateji ödünç alamayacağınız anlamına gelmez. Ülkenin dört bir yanındaki eğitimcilere ipuçlarını sorduk, bu yüzden dinle - ve not al!

Bağımsızlığı Teşvik Etmek

3- ve 4 yaş grubu çocuklar için hala çok sayıda ebeveyn yardımına ihtiyaç duyulurken, okul öncesi uzmanlarımız, çocukların genellikle çoğumuzun düşündüğünden daha fazlasını yapabileceği konusunda hemfikirdir. İşte onları nasıl teşvik edebilirsiniz:
1. Daha fazlasını bekleyin. Çoğu insanın beklentilere göre (ya da aşağı) yaşama yolu vardır - okul öncesi çocuklar dahil. New York'taki 92. Sokak Y Anaokulunda öğretmen olan Jennifer Zebooker, “Okulda, çocukların atıştırma sırasında kendi sularını dökmelerini, plakalarını atmalarını, ceketlerini takmalarını ve yapmalarını bekliyoruz” diyor. Kent. "Ama sonra sınıftan çıkacaklar ve baş parmak ağzına girip bebek arabasına tırmanacak." Çıtayı yükseltin, çocuğunuz büyük olasılıkla karşılamak için uzayacaktır.
2. Kendisi için yapabileceklerini onun için yapmaya karşı koy. Bunu kendiniz yapmak daha hızlı ve kolay olsa da, çocuğunuzu daha kendine yeterli hale getirmeye yardımcı olmaz. Kısa ipucu: Gurur duyusuna itiraz ederek, Southern Oregon Üniversitesi'nin Oregon Ashland'daki Schneider Çocuk Merkezi'nde okul öncesi öğretmeni olan Donna Jones'u önerir. “Ne zaman çocuk giydirmeye, ceket giymeye, yemek sırasında sandalyelere oturmaya vb. Çalışırken, onlara şunu soracağım: 'Sana yardım etmemi ister misin yoksa kendin yapabilir misin?' Bu sözler sihir gibi, "Jones'a söz veriyor. “Çocuklar her zaman kendileri için yapmak ister.”
3. Yaptıklarını yinelemeyin. Çocuğunuz yatağını yapıyorsa, battaniyeleri düzleştirme dürtüsüne karşı koyunuz. Kendini çizgili ve lekeli şekilde giydirirse, "eklektik" tarzını iltifat edin. Kesinlikle gerekli olmadıkça, çocuğunuzun başardıklarını düzeltmeyin, diyor Morrisville, Pennsylvania'daki Weekday Nursery School'un müdürü Kathy Buss. Fark edecek ve onu cesaretini kırabilir.
4. Basit problemleri çözmelerine izin verin. Çocuğunuzun bir oyuncak monte etmeye çalışırken ya da basamaklarında durursa ulaşabileceği bir raftan bir kitap aldığını görürseniz, yardım için yarışmadan önce durun. Zebooker, "Güvenli olmaları koşuluyla, acele etmediğiniz anlarda, çocuklara kendileri için bir şeyler çözmek için bir dakika verdiğinizde, bunlar karakter oluşturma anlarıdır" diyor Zebooker. “Her şeyi mükemmel yapmak istemek doğaldır, ancak yaparsak, başarıyı deneyimleme şansı olan çocukları kandırırız.”
5. Bir angarya atayın. Buss, okul öncesi çocuğunuzu düzenli ve basit bir görevden sorumlu kılmak onun güvenini ve yeterlilik duygusunu artıracağını söylüyor. Bitkileri sulamaya ya da çamaşır kurutucusunu boşaltan bir çocuğun, kendi giysisini giyebileceğine veya kendi mısır gevreğini de dökebileceğine inanması muhtemeldir. Sadece atadığınız görevin yönetilebilir olduğundan ve okul öncesi bile farkını bildiğinden, yoğun iş değil, gerçek iş olduğundan emin olun. Amaç, çocuğunuzun ailenin yetenekli, katkıda bulunan bir üyesi gibi hissetmesini sağlamaktır.

Anaokulu müzik eğitimi

Anaokulu ritim yeteneğinin geliştirilmesinde, davul ritmi ile asker gibi bir sırada yürüme, elleriyle dizlerine vurarak eş zamanlı bir şekilde tempo tutma çalışmaları yapılabilir. Ritim, şarkılar, tekerlemeler ya da temposu belirgin olan bir müzikle ulaşılması kolay olan bir yetenektir (Wolf 1992).

e) Yaratma: Çocuklar, kendi hareketlerini organize ederek bir dans yaratırlar. Yaratma aşamasında, öğretmenin rolü oldukça geri plandadır. Öğretmen çocuklara “iki kişi ile bir dans ortaya koymalarını veya çember ve tülleri kullanarak bir dans ortaya koymalarını” söyleyebilir. Bu aşamadan sonra öğretmen geri planda kalarak çocukların ürettiklerini inceler (Ritson 1986).

Yaratıcı dans, vücut aracılığıyla kişinin yaratıcılığını kullanarak duygu ve düşüncelerini anlatma sanatıdır. Yaratıcı dans, rekabetin, zorlamanın olmadığı bir etkinliktir, fiziksel beceri ve estetik anlayışını geliştirirken, bireysel farklılıkları da ortaya çıkarır (MacDonald 1991).

Çocuklara ritim eğitimi verilirken basitten zora doğru bir yol izlenmeli, hareket, ses, şarkıya eşlik, müzikle ritmik hareketler yoluyla verilmeye çalışılmalıdır. Başlangıçta diğer kişilerden bağımsız bir şekilde duyularıyla hareket eden çocukların, bu bağımsız davranışları, müziksel algıda, ritim tutmanın ilk adımı olarak kabul edilmektedir. Daha sonra ise çocuklar grup içerisinde, gruba uyum sağlayarak ritim tutabilmektedirler. Çocukların ritim yeteneğini geliştirmek için deneyimlerini artıracak etkinliklerin sağlanması, ritim yeteneğinin gelişimini hızlandırmaktadır.

b) Taklit Etme: Dans çalışmalarında olumlu bir hava yaratmak için, öğretmenin çocuklara eşlik ederek teşvik etmesi ve model olması gerekir. Taklit etme aynı zamanda yönergeleri tanıtmak veya daha önce öğrenilen becerileri yeniden incelemek için iyi bir etkinliktir. Öğretmen bir süre sonra çocukların birbirine model olmasını da sağlamalıdır. Taklit etme çocukların başlangıç aşamasında daha kolay hareket edebilmelerini sağlar. Yaratıcı dansa doğru giden bir sonraki aşamada; çocuklar kendi hareketleri ile ilgili kararlar almaya, kendi sıralarını beklemeye ve koreografilerini yaratmak için kişisel deneyimlerini göstermeye başlarlar.

Müzik etkinlerinin oyun yoluyla verilmesi, çocukların bu etkinliklere hoşlanarak ve isteyerek katılmalarını sağlamaktadır. Oyundan aldıkları hazzı yaşamaları ve fazla olan enerjilerini boşaltmaları için müzik etkinlikleri çocuklara fırsatlar sağlamaktadır. Bu etkinliklerin doğru şekilde uygulanmasının çocukların gelişimi üzerinde birçok olumlu etkisinin olduğu bilinmektedir. Çocuklar müzik etkinleri yoluyla farklı deneyimler kazanabilir. Yeteneği olan çocuklar bu etkinler esnasında gözlenerek belirlenebilir, bu yeteneklerini geliştirme fırsatı sağlanabilir ayrıca bu çocukların okul dışında müzik eğitimi almaları için aileler ile görüşülerek çocuklar yönlendirilebilir.

Çocuklar mutlu bir şekilde şarkı öğrenirler. Çocuklar, eski melodiler için yeni sözler ve yeni melodilere eski sözleri uydurmaları veya tamamen kendi şarkılarını bestelemeleri için desteklenmelidir. Yeni bir şarkı oluşturduklarında, öğretmen bu şarkıyı kasete kaydedebilir. Daha sonra bu kasetler çocukların şarkı bestelemedeki gelişimlerini incelemek için kullanılabilir (Wilcox 1994, Mori 1996, Hildebrandt 1998, Turner 1999).

Bale, tap dans (ayak uçlarını ve topukları yere vurarak yapılan bir dans) gibi geleneksel danslar okulöncesi dönem çocukları için çok uygun danslar değildir. Bazı basit basamakları öğrenseler de, bu dönemde çocukların ihtiyaçları daha farklıdır. Küçük çocukların ihtiyaç duyduğu, yaratıcı dans ve harekettir. Yaratıcı dans ve hareket sadece hareketleri içermez, hareketin farkında olmayı, duyuları ve estetik tecrübeyi de içerir (Stinson 1989).

Anaokulu nedir

Bireyselleştirilmiş: Öğrenme ve öğretme anaokulu öğrencilerin ihtiyaçlarına göre farklılaştırılır. Öğrencilerden okul hayatı, ev hayatı ve dünyada hayat arasında bağlantılar kurmaları istenir. Bu bağlantılar uluslararası bilince katkıda bulunan tutumların gelişimini sağlar. PYP düşünme, iletişim, sosyal, araştırma ve özyönetim becerilerini besler. Öğrenciler öğrendiklerini okul topluluğuna, yerel topluma ve küresel topluma hizmet yoluyla uygulamaya teşvik edilirler.

Uzamsal zekâ, görsellikle ilgili olan ve aslında görsel-uzamsal olarak adlandırılan bir zekâ türüdür. Buradaki görsellik, hem görmeyle, hem de zihin gözü denilen zihinde canlandırmayla ilgilidir. Zihinsel anlamda ilk gelişim alanlarından biridir çünkü insan doğduğu andan itibaren görmektedir. Görülenleri hafızaya alma, anlatılanları ise zihinde canlandırma, boyutlandırma ve görsel tasarımlar kurgulama uzamsal-görsel zekâ becerileridir. Bazı insanlarda temel düzeyde olan görsel zekâ, sanatsal alanlarda kendini kanıtlamış kişilerde daha belirgin gözlemlenebilmektedir.

IB öğrenen profili IB Dünya okulları tarafından değer verilen 10 özelliği temsil etmektedir. Bu özelliklerle birlikte hedeflenen, toplumsal anlamda dünya vatandaşı olma bilincine sahip, gezegenimizi koruma sorumluluğunu herkesle birlikte paylaştığının farkında olan, uluslar arası platformda düşünce sahibi bireyler yetiştirerek daha iyi ve barışçıl bir dünyanın yaratılmasına yardımcı olmaktır. Öğrenciler bu sayede yerel, ulusal ve küresel anlamda bir dünya vatandaşı olarak yetişir.

Bu tür etkinlikler, çocukların zihinsel gelişimini hızlandırıyor ve kendine özgü becerilerini geliştirmelerini sağlıyor. Aynı şekilde ince motor, kaba motor becerilerinin gelişimini sağlıyor. Yetenekleri gelişen çocuklar, kendilerini daha iyi ifade ediyor, kendilerini (potansiyellerini) keşfediyor ve özgüvenleri yüksek oluyor. Aynı zamanda çocuklar, kendi kendini eğitebilme ve geliştirebilme becerileri kazanıyorlar. Zaten montessori etkinliklerinin özünde bu anlayış vardır. Daha birçok faydası olan bu yöntem, çocuğa önceden hazırlanmış çevre ve tanınan özgürlükler ile mümkündür.

Arkadaş ilişkileri önem kazanır. Bir yandan oyuncaklarını ya da yiyeceğini paylaşmayı öğrenirken diğer yandan karşılıklı iletişim kurma yeteneğini geliştirir. Özellikle anaokulundaki arkadaşlarıyla yaşadığı çatışmaları yönetmeyi öğrenmesi, ileriki yaşamında fayda sağlar. Bu durum çocuğun çözümlemeyi öğrenmesini sağlarken, kendini nasıl ve ne zaman koruyacağına dair fikir sahibi olmasına yardımcı olur. Gelişen iletişim yeteneği sayesinde aynı zamanda karşısındaki kişiye saygı duymayı da öğrenir.

Çocuğunuzun dikkatini, hafızasını, görsel-sözel-sayısal zeka gelişimini desteklemek için MentalUP Akıl Oyunu'nu alternatifler arasına koymayı unutmayın. MentalUP’a tablet, telefon, bilgisayar üzerinden erişmek mümkün. İçerisinde yalnızca sağlıklı uygulamaların yer aldığı bir tableti seçenekler arasına koyarak, çocuğunuzun hem teknoloji kullanım isteğine faydalı bir çözüm üretir, hem de eğlenerek kendini geliştirmesini sağlayabilirsiniz.

Etrafta düzenli bir şekilde kategorize edilmiş eğitici materyaller var. Çocuk için geniş hareket alanı, çocuğun istediği an, istediği etkinliği yapma özgürlüğü ve yeme-içme gibi kendi ihtiyaçlarını giderebilme imkanı var. Her şey, çocuğun kendini birey olarak görmesi, dilediğince hata yaparak doğruyu bulması ve kendini eğitmesi üzerine planlamış gibi. Evet, bu sürece bir de gözetmen eklendiğinde montessori eğitimi için doğru koşullar oluşuyor.

Anaokulu nasıl olmalı


Okul-Aile İşbirliği: Anaokulu çocukların aileleriyle sıkı iletişim içinde olmak, ailelerden çocukların gelişimleriyle ve evde neler yaptığı ile ilgili bilgi almak, okuldaki gözlemleri ailelerle paylaşarak önerilerde bulunmak çocuğun gelişimini destekler. Anaokulu seçilirken aile ve okul işbirliği de değerlendirilmelidir.

Eğitim, doğumla başlayıp hayat boyu devam eden bir süreçtir. Hayat boyu sürecek öğrenmenin temelleri ise ilk altı yaşta, yani erken çocukluk döneminde atılır. Bu dönemde çocuklara kaliteli bir eğitim verilmesi ve olumlu çevre şartları sunulması çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimini desteklemede çok önemli rol oynar. Erken çocukluk eğitimi ilk olarak aile de başlar. Aileden sonra, okul öncesi eğitim kurumları çocuğu toplumsal yaşama hazırlamada aileyi desteklemektedir. Okul öncesi eğitim kurumları, çalışan anne babaya destek olup, çocuk bakıcılığı görevinin üstlendiği bir yer değildir. Çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilimsel gelişimlerini en sağlıklı şekilde geçirmesini, onları gelecek eğitim basamaklarına hazırlamayı, kendini ifade eden, yaratıcı yönlerini ve becerilerini ortaya koyan sosyal bir birey olarak yetişmesini ve aileyi okul öncesi eğitimi konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan eğitim kurumlarıdır.

Bir diğer zemin türü de toprak veya kum zemindir. Beton veya taş zeminden daha yumuşak olan bu zemin türü de anaokulu bahçelerinde görülebilmektedir. Ayrıca bahçelerde, çocukların yalın ayak, toprakla temas edebilmeleri için bir alan olmalıdır. Vücuttaki statik elektriğin atılmasını sağlayan bu alan mutlaka her bahçede olmalıdır.

Çocuk Gelişim Evreleri, Yaşanılan Sorunlar ve Çözümleri - Anne - baba olmak, çocuğun doğum öncesinden, anaokulu çağına ve oradan ergenlik yaşına kadar  her aşamada bazı kabiliyetler kazanmayı mecbur kılmaktadır. Anneler genellikle çocuğun dönemsel ortaya çıkan sorunlarıyla ilgili nasıl hareket edeceğine dair yardıma ihtiyaç duyabiliyor. Bu yazımızda 2 yaş sendromu, kardeşler…

Anaokulu bahçelerindeki oyuncaklar genellikle plastik materyallerden üretilmiştir. Yine çarpmalara karşı alınan bu tedbirin yanında metal oyun aletlerinin yumuşak malzemeyle kaplanması da bir diğer tedbir olarak gösterilebilir. Bahçede, keskin kenarlı bahçe taşları ve oyun aletlerinin olması kaza anındaki yaralanma riskini artıran bir faktördür. Bahçede kümes hayvanlarının dışında kedi, köpek gibi hayvanlar da beslenebilir fakat bunların aşı ve bakımlarının takibinin iyi yapılması gerekmektedir.

Modellerinin yanı sıra cinsiyete göre de değişiklik gösteren çantalar, farklı çizgi film karakterleri ile süslüdür. Erkek çocuklar için Spiderman, Batman, Arabalar veya PJ Masks gibi figürler ile süslü olan modeller, şık tasarımları ve eğlenceli baskıları ile çocuklara okulu sevdirir. Kız çocukları için Barbie, Frozen, Çilek Kız, Minions gibi sevimli baskılar ile sunulan çantalar, çocukların beğenisini kazanmayı başarır.

Anaokulu KüçükçekmecedekiAnaokuluna yeni başlayan öğrenciler için tasarlanan anaokulu küçükçekmecedeki, küçük ve hafif tasarımları ile okul küçükçekmecedekindan ayrılır. Tek veya iki bölmeli tasarımları ile basit bir kullanım sunan modeller, küçük çocuklara uygun özellikler ile fark yaratır. Büyük fermuarları ile kolayca açılıp kapanan ürünler, kız ve erkek çocuklar için farklı tasarımlar eşliğinde alıcıya sunulur.Anaokulu Küçükçekmece Çeşitleri Nelerdir?Anaokulu küçükçekmecedeki, kız ve erkek çocuklar için farklı model ve marka seçeneklerine sahiptir. Model açısından iki bölmeli veya tek bölmeli olarak değişen çantalar, tekerlekli ve omuz askılı tasarımlar eşliğinde bulunabilir. Çift bölmeli çantalar daha düzenli bir kullanım sunarken tek bölmeli çantalar basit kullanım özellikleri ile ebeveynler tarafından tercih edilir. Tekerlekli çantalar ise rahat taşınma özelliği ile öne çıkar.Modellerinin yanı sıra cinsiyete göre de değişiklik gösteren çantalar, farklı çizgi film karakterleri ile süslüdür. Erkek çocuklar için Spiderman, Batman, Arabalar veya PJ Masks gibi figürler ile süslü olan modeller, şık tasarımları ve eğlenceli baskıları ile çocuklara okulu sevdirir. Kız çocukları için Barbie, Frozen, Çilek Kız, Minions gibi sevimli baskılar ile sunulan çantalar, çocukların beğenisini kazanmayı başarır.Anaokulu Küçükçekmece Nasıl Seçilir?Anaokulu küçükçekmece seçiminde ihtiyaç, model, çantanın ağırlığı ve ham madde göz önünde bulundurulmalıdır. İhtiyaca göre ebatları değişen küçükçekmecedekin derinliğini, enini ve yüksekliğini karşılaştırarak karar verebilirsiniz. Çift bölmeli veya tek bölmeli olarak bulabileceğiniz çantalar arasından uygun olanı seçebilirsiniz.Model açısından ise kız ve erkek çocuklar için farklı tasarımlara sahip olan ürünler, tekerlekli ve askılı çantalar olarak değişir. Omuz askılı çantalar arasından çocuğunuzun kemik gelişimini olumsuz etkilemeyecek rahat modeller seçilmelidir. Çanta seçiminde, özellikle sırt ve omuz askısı bölümleri yumuşak dolgu ile desteklenen küçükçekmecedekin daha sağlıklı bir kullanım sunduğu unutulmamalıdır. Ham madde açısından plastik, kumaş ve deri gibi malzemelerden üretilen küçükçekmecedekin kanserojen madde içermemesi gerekir. Ağırlık açısından ise hafif çantalar, daha kolay taşınacağı için tercih edilmelidir.Anaokulu Küçükçekmece Nasıl Olmalı?Hafif ve küçük ebatlı olması gereken anaokulu küçükçekmecedeki, çocukların yaşına uygun tasarımlara sahip olmalıdır. Kolay taşınması için tekerlekli ve dolgulu omuz askılarına sahip olması önem taşır. Sağlıklı bir kullanım için kanserojen madde içermemesi gerekir. Ergonomik bir kullanım için kullanışlı bölmeler ve matara koymak için yan file cepler ile desteklenmelidir. Anaokulu küçükçekmece modelleri, okul hayatına yeni başlayan çocuklar için sevimli tasarımları ile eğlenceli bir kullanım sunmalıdır. Farklı baskılar, karakterler ve süslemeler ile çocuklara okulu sevdiren tasarımlar tercih edilmelidir.Anaokulu Küçükçekmece Fiyatları?Anaokulu küçükçekmece fiyatları, marka ve modele bağlı olarak değişir. Samsonite, Yaygan, Hakan gibi popüler markaların küçükçekmecedeki fiyat açısından değişkenlik gösterir. Bavul tipi tekerlekli çantalar, daha rahat bir kullanım sunduğu için askılı çanta modellerinden ayrılır ve modeline göre farklı bütçelere hitap eder. Özellikle lisanslı tekerlekli anaokulu küçükçekmecedeki, baskıları ile çocukların ilgisini çeken detaylara sahip olur. Çanta modelleri arasında geniş bölmeli, işlevsel cepler ile desteklenen çanta çeşitleri de yer alır. Okul küçükçekmece olarak da kullanılabilen modeller, küçük fiyat farkları ile benzer küçükçekmecedekindan ayrılır.Uygun fiyatlı çanta modelleri arasında ise yüzlerce farklı çeşit bulunur. Kız ve erkek çocuklar için farklı baskılar ile süslü modeller, aynı fiyat aralığında alıcıya sunulur. Küçük, tek bölmeli çanta modellerini ise oldukça cazip fiyatlara bulabilirsiniz. Özellikle çapraz askılı çocuk küçükçekmece modellerini inceleyebilir, uygun fiyat seçenekleri ile ürünleri satın alabilirsiniz.