Çocuğunuzdan En İyiyi Almak
Anaokulu çocuğunuz kendi oyuncaklarını temizler, ayakkabılarını giyer ve lazımlık zamanında kendi kendine yeterli olur. Evde, ne zaman bir şey almasını istediğimde sızlanıyor, ne zaman giderse tuvalete girmem konusunda ısrar ediyor ve son zamanlarda yemeğini kaşıkla beslememi istedi. Açıkçası, öğretmeni benim bilmediğim bir şey biliyor.
Ama sonra, hangi ebeveyn ara sıra merak etmedi: Çocuğum neden benden başka herkes için daha iyi? Basit cevap: Çocuğunuz sınırlarını sizinle birlikte test ediyor, çünkü ne olursa olsun onu seveceğinize güveniyor. Ancak bu, çocuğunuzdan en iyi sonucu almak için okul öncesi öğretmenlerinin oyun kitabından birkaç strateji ödünç alamayacağınız anlamına gelmez. Ülkenin dört bir yanındaki eğitimcilere ipuçlarını sorduk, bu yüzden dinle - ve not al!
Bağımsızlığı Teşvik Etmek
3- ve 4 yaş grubu çocuklar için hala çok sayıda ebeveyn yardımına ihtiyaç duyulurken, okul öncesi uzmanlarımız, çocukların genellikle çoğumuzun düşündüğünden daha fazlasını yapabileceği konusunda hemfikirdir. İşte onları nasıl teşvik edebilirsiniz:
1. Daha fazlasını bekleyin. Çoğu insanın beklentilere göre (ya da aşağı) yaşama yolu vardır - okul öncesi çocuklar dahil. New York'taki 92. Sokak Y Anaokulunda öğretmen olan Jennifer Zebooker, “Okulda, çocukların atıştırma sırasında kendi sularını dökmelerini, plakalarını atmalarını, ceketlerini takmalarını ve yapmalarını bekliyoruz” diyor. Kent. "Ama sonra sınıftan çıkacaklar ve baş parmak ağzına girip bebek arabasına tırmanacak." Çıtayı yükseltin, çocuğunuz büyük olasılıkla karşılamak için uzayacaktır.
2. Kendisi için yapabileceklerini onun için yapmaya karşı koy. Bunu kendiniz yapmak daha hızlı ve kolay olsa da, çocuğunuzu daha kendine yeterli hale getirmeye yardımcı olmaz. Kısa ipucu: Gurur duyusuna itiraz ederek, Southern Oregon Üniversitesi'nin Oregon Ashland'daki Schneider Çocuk Merkezi'nde okul öncesi öğretmeni olan Donna Jones'u önerir. “Ne zaman çocuk giydirmeye, ceket giymeye, yemek sırasında sandalyelere oturmaya vb. Çalışırken, onlara şunu soracağım: 'Sana yardım etmemi ister misin yoksa kendin yapabilir misin?' Bu sözler sihir gibi, "Jones'a söz veriyor. “Çocuklar her zaman kendileri için yapmak ister.”
3. Yaptıklarını yinelemeyin. Çocuğunuz yatağını yapıyorsa, battaniyeleri düzleştirme dürtüsüne karşı koyunuz. Kendini çizgili ve lekeli şekilde giydirirse, "eklektik" tarzını iltifat edin. Kesinlikle gerekli olmadıkça, çocuğunuzun başardıklarını düzeltmeyin, diyor Morrisville, Pennsylvania'daki Weekday Nursery School'un müdürü Kathy Buss. Fark edecek ve onu cesaretini kırabilir.
4. Basit problemleri çözmelerine izin verin. Çocuğunuzun bir oyuncak monte etmeye çalışırken ya da basamaklarında durursa ulaşabileceği bir raftan bir kitap aldığını görürseniz, yardım için yarışmadan önce durun. Zebooker, "Güvenli olmaları koşuluyla, acele etmediğiniz anlarda, çocuklara kendileri için bir şeyler çözmek için bir dakika verdiğinizde, bunlar karakter oluşturma anlarıdır" diyor Zebooker. “Her şeyi mükemmel yapmak istemek doğaldır, ancak yaparsak, başarıyı deneyimleme şansı olan çocukları kandırırız.”
5. Bir angarya atayın. Buss, okul öncesi çocuğunuzu düzenli ve basit bir görevden sorumlu kılmak onun güvenini ve yeterlilik duygusunu artıracağını söylüyor. Bitkileri sulamaya ya da çamaşır kurutucusunu boşaltan bir çocuğun, kendi giysisini giyebileceğine veya kendi mısır gevreğini de dökebileceğine inanması muhtemeldir. Sadece atadığınız görevin yönetilebilir olduğundan ve okul öncesi bile farkını bildiğinden, yoğun iş değil, gerçek iş olduğundan emin olun. Amaç, çocuğunuzun ailenin yetenekli, katkıda bulunan bir üyesi gibi hissetmesini sağlamaktır.