1. Okumaya devam eden aktif anaokulu ve ilgi çekici deneyimler edin
Sadece daha fazla okumanın yeterli olmadığını unutmayın. Araştırmalar okumanın türünün önemli olduğunu göstermiştir. Okuma deneyimi ne kadar ilgi çekici ve aktif olursa, çocuğa o kadar fayda sağlar. Bunu dene:
- Karakterlere farklı sesler vererek ve anlatıma drama ekleyerek hikaye kitaplarının hayata geçmesini sağlayın. Bu, çocukların metnin yüzeyinin altında, hayal gücü ile dolu harika bir hikaye olduğunu fark etmelerine yardımcı olur.
- Çocuğunuzun okuma materyali ile etkileşime girmesine yardımcı olun. Soru sorun (Kralın bundan sonra ne yapacağını düşünüyorsunuz? Hangi gezegen güneşe en yakın olanıdır?). Yüksek sesle düşün (Bebek tavşanının neden korktuğunu merak ediyorum? Bu deniz yıldızı bana sahile olan seyahatimizde gördüğümüzü hatırlatıyor.).
- Bilmediğiniz bir kelime varsa, küçükçekmece çocuğunuzu sizi araya girmeye teşvik edin. Çocuğunuzun metni anladığını gösterimleri göstererek göstermesini sağlayın (Yorgun görünen ayıyı işaret edebilir misiniz? Kuş yuvası nerede?).
2. Çocuğunuzun tutkuları, soruları ve tercihleri üzerine inşa edin
Araştırmalar, çocuklar bir konu anaokulu hakkında heyecanlandıklarında okumaya devam edeceklerini göstermektedir. En aktif çocuklar bile bir kitapta, bir web sitesinde ya da tutku ve tercihlerine uygun, macera dolu bir çizgi romanda kaybolabilir. Çocuk kütüphaneciler ve kitapçı sahipleri değerli müttefiklerdir, ancak Uluslararası Okuma Derneği tarafından her yıl yayınlanan Çocukların Seçimi Kitap Listeleri de dahil olmak üzere çevrimiçi kaynaklar vardır .
3. Sosyal bir deneyim okumayı yapın
Araştırma, eğlenmek için okumayı seçen çocukların kendilerini diğer okuyucularla bir topluluğun parçası olarak gördüklerini, ne okuduklarını, öneride bulunduklarını, hatta bir yazarın amaçladığı mesajın değerini tartışırken olduklarını söylüyor. Bu, çocuğunuzla yüksek sesle okuduğunuz bir şey hakkında bir sohbete küçükçekmece başlayabilir (daha büyük çocuklar, en küçük yaştakiler kadar sesli okuma deneyimlerinden yararlanır). Diğer okuyucular evde değilse, yerel kütüphanelerde veya kitapçılarda kitap kulüpleri arayabilir veya çocuğunuzu okuldan sonra veya e-posta yoluyla arkadaşlarınızla veya kuzenlerinizle daha az resmi olarak bağlantı kurmaya teşvik edebilirsiniz.
4. Çocuğunuza “Beş Parmak Testi” ni öğretin
"Beş Parmak Testi" anaokulu çocukların doğru seviyede kitap bulmalarına yardımcı olur. Araştırmalar, çocukların kendilerini başarılı hissettiklerinde okumaya daha fazla motive olduklarını ve kitaplara güvenle yaklaşabileceklerini gösteriyor. Çocuğunuz çok zor kitapları seçiyorsa, aşağıdakileri yapmaları için onları teşvik edin: Kitabın bir sayfasını okuyun. Beşten fazla bilinmeyen kelime varsa, farklı bir kitap seçin.
5. Okuma rolü modeli olun
Çocuklar ebeveynlerinin kitap, e-posta, dergi ve web sayfalarını okuduğunu gözlemledikçe, okuma ile ilgili faaliyetlerin eğlence ve eğlence sağlamaları, insanların iletişim kurmalarına ve bağlantı kurmalarına ve bize yeni bir şeyler öğretmelerine nasıl yardımcı olduklarını ilk kez anlıyorlar.